Protokoll 13/2 2007

Caradhras 13/2-07: Lembastävling!

Alternativ 1 Olofs lembas
Simon: Honung
Tyst tugg
Regina: Honung är bra
Tugg tugg
Fredrik: Honung är alviskt
Tugg tugg
Alternativ 2 Saras lembas
Tugg tugg
Ingen kommentar om Saras äckliga kakor
Alternativ 3 Nu öppnas burken med Lisas lembas. En doft av honung sprider sig i lokalen.
Tugg tugg
Mums mumsSimon säger att det finns ett recept på lembas. Det var det jag bakade mina på.
Pinsam tystnad.
Olof: Jag tycker synd om Frodo och Sam.
Nu blir det saft (snart). Vi diskuterar alvers matvanor och ämnesomsättning. Vi tar återigen upp ”kan alver dö av fetma?”.
Alternativ 4 Lindas lembas
Det är äpple/kanel muffinslembas. Ingen honung i den här i alla fall. Nu ska vi rösta!
Mycket raffinerat röstsystem som måste förklaras flera gånger.

Fredrik: Alviskt gott.(inte mina i alla fall)
Nu får alla ta fritt, men ingen äter mina. Snyft buhu.

 

Och nu…Resultatet

    3:a blev Linda (alviskt goda)

     

      Vinnaren är Lisa!!! (De var ju sjukt goda)

       

      • 2:a blev Olof (men bara 3p från trean)

       

      Är någon förvånad över att jag förlorade? Nepp. Ny tystnad när alla äter mer lembas. Vi bråkar över hur man äter tacos. Gollum hälsar i boken men de visa orden ”Livet är som en banan Fast det är ett äpple”. Nu går jag. Nu kom Hedvig och Couscous. Folk drar tråkiga skämt och öppnar paket. (Eller Simon och William öppnar paket). Nu stack Lisa (röd, blå kom aldrig). Fredrik är duum (han skjuter mig med en leksakspistol/ såpbubbelblåsare) Jag vill lyssna på CDn jag lånade av Hillevi! Galenskaparna (Jippie!) en go’ box.

      Nu gick Filippa. Hej då! Aj! Fredrik slog mig på foten med den stora pennan.
      Hedvig pratar om sin brorsa. Nu bråkar hon med Martin.
      Hedvig vill veta vad som hände förra mötet. Exponentmatteboken har roliga exempel med typ Star Trek och Sagan om Ringen. Alla pratar matte; sinus, sinus, sinus, Rom! Några i Hedvigs klass har sett Per Axel i kalsonger. Språkarna bodde i ett kloster i Rom. Nina i min klass hade ihop det… Men nu blev vi så politiskt korrekta att jag inte kan skriva mer. Man ska inte vara vegetarian om man tänker åka till Östeuropa. Fransyskorna på klostret var dryga. Det stod nån i guld och i lila utanför Colluseum och visade magen. Gaeliska är helt omöjligt att skriva eller förstå. Att ha bilddagbok äger enligt Martin.Körkort är bra att ha. Medeltidsveckan är också bra att ha. Djäkne DVDn kommer på fredag! William vill att jag ska skriva i protokollet att han är bäst. Nu orkar jag inte skriva mer.

       

      /Gollum, Fimbrethil och Éowyn 

      Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

      Kommentera

