Protokoll 13/3 2007

Caradhras 13/3 -07

Treorna är inte här. Kåren har stulit föreningslokalen. Vi sitter ute. I skuggan. Ingen har bakat och vi har hittat en död humla.
Det är bara jag, Linda, Lisa Feffe och Ploff här. Echo var här men dissade Caradhras för hm trots att hon är pank.
Jag fryser.
Lisa går
Den eviga frågan: Kommer treorna?
Kafébullar är guds gåva till mänskligheten.
Kårordförande Pella säger hej
Vi har återfått lokalen.
VAR ÄR ARAGORN?
Vi sitter och väntar på 3 rna som är på öppet hus. Det här kommer bli ett händelserikt möte… NOT. Kåren spionerar på oss.
De sitter och pratar om renoveringen av kaféet. Kårstyrelsen har städat och möblerat om. Nu gick Ploff. Han ska på [tema]möte. Linda fick ett kompisarmband. Jag ska göra åt alla caradhrasare (om jag orkar). Nu kommer folk som skulle på kårgrejen.
Idag h…. Men nej. Vi gör ingenting idag. Ska man gå språk eller [tema]?
Kåren älskar inte oss, de är onda. (Sara är dagens ego) Kåren hotar att stänga ner Caradhras.
Nu är det krig! Nu kommer kåren igen. De tar pengar till fika. Vi behöver mer kårstöd (vi har inget fika!). Kåren har ett hemligt högkvarter på Götgatan 46.
– Olof, förbered marktrupperna, eliminera Fi!
VAR ÄR ARAGORN? When can we expect the return ot the King?
Inga treor kommer, dörren öppnas. Inga Caradhrasare
Nu gick Linda (Feffe gick för en stund sedan) Jag är ensam
Klockan är snart fem och jag har inget att göra. Jag som hade gjort armband som folk skulle få.
Linda kommer tillbaka! Bara för några minuter men ändå. Hon gick igen.
Några har gympa däruppe och låter som en hop med dansande Ollifanter. Det tjuter i rören. En bil åker förbi utanför. Sitter och sneglar på att paket kakor som står i skåpet. Nej för en gångs skull ska jag vara ståndaktig och inte äta upp dem.
Hillevi svarar inte på mina sms. Ingen tycker om mig. Blir ju självmordsbenägen här i min ensamhet. Undrar om jag skulle få infektion ifall jag lekte EMO och skar mig i armen med caradhraskniven…
Nu kom Hillevi, Filippa och Simon!
Hillevi kommer med ett förslag om att köpa ny bok. Linda är utsedd till att köpa ny bok. Simon skulle skriva ut affischer till filmklubben, Filippa försvann och nu gick även Hillevi. JAG ÄR SJÄLV IGEN! Det är bevisat, ingen tycker om mig. Nu kom Filippa och Hillevi tillbaka. Hillevi fick mitt sms. Hillevi läser sina sms högt. Filippa fick ett komisarmband.
Friskiskort till SF-människa.
Nu kom Simon. Han fick det blå/röda armbandet. Han räknar upp allt som är Caradhras i föreningslokalen. Det är typ allt.
Kårstyrelsen dyker upp igen och vill ha lokalen på tisdagar. Vi diskuterar systemet med bokningslista. Kåren vet inte var Aragorn är. Vi pratar handgjorda smycken.
“Vem heter Cloe?”
svar:
“Mona” SMURF
Nu ignorerar alla mig. Hillevi fotar med min kamera. Nästa veckas tema är: Vilken insekt skulle Simon vara om han var en insekt? Dessutom: Vilka insekter är trevliga att vara och vilka är det inte?
Gulliga sadister och kinesiskaprov går inte ihop.
Vi diskuterar vikt.Skrivet av Fimbrethil, Éowyn och Turin Turambar

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

