Nya protokoll upplagda^^’ – sekreterare ser på det gångna året

Jag antar att jag måste erkänna två saker:

1. Att kvaliteten på protokollen är undermåliga – ja, rent av gräsliga i min bemärkelse. (Rent av oläsliga för de som inte var närvarande och kan även då vara smått obegripliga)

2. Jag är väldigt stolt över Caradhras.

I början av förra terminen så såg jag i min fantasi med en ödesdiger Caradhras utplånelse från Södra Latin. Hoppet verkade litet att vi skulle få både föreningstid och nya medlemmar.

Vi fick båda – till på köpet fick vi underbara nya medlemmar. Vi gamla är som alla säkert redan är medvetna om också underbara.

Året började med till halva Caradhras stora skräck och andra halvans förtjusning med väldigt mycket lajvprat. Men eftersom styrelsen bestod av inte den så välvilliga halvan upphörde detta ganska snart med hot om bötesstraff. Detta verkade leda till att det allmäna samtalsämnet flyttade över från lajv till final fantasy vilket hela den dåvarande styrelsen (och nuvarande) var mycket intresserade av. Detta samtalsämne höll i sig under en längre period förståeligt nog då det låg i maktahavarnas intresse att diskutera detta ämne.

Det infördes även försök till bakschema, vilket fungerade bra tills det inte fungerade bra. Men detta räddades senare av att våra medlemmar (speciellt ettor) som var fantastiskt duktiga på att baka bara för att de var snälla. Så någon kakbrist har det inte rått – jag minns särskillt när flera av våra medlemmar mådde illa eller rullade då vi firade vår nuvarande ordförande.

Det var på den här tiden som Fluff också gjorde en legend av sig själv – med sina landsknektbyxor.

Under större delen av året så har vi även haft grupperingar – även om de kvarstår så är de inte alls lika tydliga till i alla fall min stora glädje. Det har varit alltifrån, lajv, final fantasy, slash, söta japanska människor, medieval total war, vapen och krigsstrategier etc. Men trots våra skillnader så har vi samlats under fanan Caradhras. (inte så mycket Tolkien utan bara väldigt väldigt trevliga människor). Fast alla har läst SoR här i alla fall^^.

I november kom i alla fall vår första riktiga diskussion enligt mig om Tolkien vilket var kommunism i midgård. Det var under den här tiden Caradhras fick en präst. (Nej vi är inte alls sekteristiska)

Till sist kom julen. Vi firade och åt. Det var nog den första riktiga Caradhraskvällen med medlemmar från varje generation.

Början av våren var trevlig – det hände med andra ord inte så mycket utom att det pratades och fikades.

Efter jullovet så var det också bestämt detta med Avada Kedavras och Caradhras sammanslagning till Caradhras.

Ja, eftersom hrmm, våra protokoll är till Mars för tillfället så kan jag hmm sammanfatta.

Våra kära treor Éowyn och Lobelia gick ut. Till stort vemod men jag ( och jag tror jag kan säga Caradhras) önskar er lycka till, och kom ihåg oss även när ni båda sitter som skrynkliga äpplen i förra århundradets mode och är förundrade över världens förgänglighet. Glöm inte bort Caradhras och för allt i världen kom och hälsa på! Detta gäller dock alla våra gamla medlemmar såklart.

Caradhras har växt^^. Vilket en förening måste göra för att inte dö och jag tycker att vi har växt samman snarare än ifrån varandra som förening. Jag kan väl göra ett tredje erkännande.

3. Jag känner mig förundrad över oss.

Det har varit ett härligt år! Jag hoppas att ni tycker detsamma, jag vet att jag är ganska halvdan på att uttrycka mig men när jag gör det försöker jag göra det med uppriktighet.

Kram från sekreteraren^^.

Ps. jag undrar om någon teknisk typ kan göra en rss grej på den här sida^^? Då skulle i alla fall jag gå in på den lite oftare.

Det här inlägget postades i Meddelanden. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nya protokoll upplagda^^’ – sekreterare ser på det gångna året

  1. Beregond skriver:

    Supermysigt skrivet! Bloggen lever lite i alla fall!

Kommentera

