Protokoll 1/12 2009

Caradhras 1/12 -09

Klockan är bara 14¹º och närvarande är redan 8 personer. Yay! Borde skriva upp allas alias men jag kan dem inte allihop *skäms* Nu är jag en duktig ordförande och skriver upp vad vi måste göra idag.

  • Skriva upp resten av folket som vill byta julklappar
  • Lotta om vem som ska ge vem.
  • Bestämma tid och plats för julmiddagen
  • Bestämma vad vi ska ha och vem som ska ta med vad

Carlo berättar om äventyren under kinamiddagen. Lichi är gott! Jag måste gå vid halv fyra så jag hoppas vi hinner bestämma en del innan dess.

Vilken maxgräns ska vi ha för kostnaden för julklappen. Någon måste ta med lax och skinka till middagen

Julmiddag kl. 16ºº hos Andreas, mat ca 18ºº

Folk bråkar om i fall Anton är snygg eller inte. [Felix] tittar på de icke tagna lapparna och skrattar. Vad har dervata och Arkimedes gemensamt? Jo, en sköldpadda! Hans är både underbar och underligt.

Vem tar med vad till julmiddagen:

  • Oda: Sill
  • William o Anton: Jansons
  • Martina: Bröd
  • Olof: Köttbullar
  • Carlo: Kroppkakor
  • Hedvig: Morotslåda
  • Isak o Matilda: Julmust
  • Caspian: Servetter o Pepparkaksmuffins
  • David: Kaka
  • Linnea: Rödbetssallad
  • Andreas: Potatis, Efterrätt
  • Fanny: Gravlax
  • Anja: Ljus och knäckebröd

Julskinka

  • Moskar: Julgodis
  • Staffan: Prinskorv
  • Trolle: Glögg
  • Linda: Lussebullar

[Fler saker har lagts till sedan detta renskrevs. Kolla boken för den kompletta listan – renskrivares anm.]

Nu pratas det datorer, vista och windows 7.

Olof Palme, vår hjälte

Felix får utlopp för sin cynism på Caradhras. Credo är en rosa hellikopter som ska flyga hem till dig. I en rosa helikopter, ja då flyger Credo till dig varje dag.

Anton diskuteras igen. Är han snygg eller inte? Politiska åsikter diskuteras också. Bah. Jag blir fett förvirrad. Men men.

Det sitter en ny fin bild på dörren till föreningslokalen! Tihie <3

Jag och Carlo har en tävling förresten. Someone needs to watch out. Mohahaha..

Nu lämnar jag över boken. Yes yes. Chewbaccapartiet fick en röst i riksdagsvalet.

David är kommunist och vill rösta moderat.

Röda kossor i rymden!

Anton har fått en pokal i killergame!

David tycker att vänsterpartiet är hycklare och Anton undrar varför. Därför att du har mer i lön än medelsvensson. Blandekonomi är bra, men behöver användas på rätt sätt. David måste starta ett eget parti! Enligt Gud! Och Gud talade till David och han sa:

”Du ska starta ett parti och du ska kalla det ’Guds befrielse!”
”Du ska tvinga alla människor att lyda mig, och du skall icke idka sodomi i riksdagen”
”För att jag är er Gud, och jag älskar er
”Så sade Gud till David, och han lydde. Och David sa: Prisad vare Gud och Jesus i himmelen. Ske hans vilja. Amen!

Trolle:
I fönstret sitter folk och diskuterar filosofi & Wikipedia. Jag och Andreas diskuterar pepparkakor. =) Nu vet jag vad jag ska ta med mig – GLÖGG!!! =D

Asså jag har Harlequinabstinens! Jag är så trött på välformulerade, filosofiska texter för tilltället! Tur att jag har några som väntar på mig hemma…

Andreas frågar Linnea vad Credo säger om homosexuella: ”Jag hoppas att de är för homosexuella..!” // Linnea

Caspian har hittat vad han tror är en porrig novellsamling – den heter ”Från Hörby till New York” (eller ja, en bit ur boken i.a.f.)

Anton berättar att Afrodite föddes ur Kronos testiklars skum: ”Jag älskar grekisk mytologi!”

Folk sjunger nån konstig sång som framkallar fniss.

Imorse gick jag 3,5 km! Yay! =D Jag slipper gymmet..! Fan, jag vänder mig om och ser påven.

”Jag bestämmer mig för att jag inte ska ha någon makt överhuvudtaget, fan vad mäktig jag är som kan bestämma det!” // Linda citerar Gud.

Nu diskuterar folk valsystem. Nu talar de om korruption. Linnea läser ”Låt den rätte komma in”. Klockren Iprenaffisch på väggen! Carlo är lite yr men har ”friskt humör”! Jag borde nog läsa mer av John Ajvide Lindqvist.

”Du är jättefin i kjol, Hanna!” / Linnea

”Bara för att du ser under den” / Trolle (jag)

Anton har problem under sitt tält. Weird unge ropar efter kod genom fönstret.

Anton: ”Jag är emot sex inom äktenskapet!”

Trolle: ”Bara för att du och Halahen ska slippa göra det!”

Och Trolle misstolkar… mycket högt skratt

Trolle våldtas under filten av Carlos fötter, hon halv-fnittrar/halv-stönar. Även Andreas fötter hjälper till. Trolle kommenterar på sin kjol.

Carlo påpekar Iprenreklamen för Trolle ocj blinkar. Carlo funderar på att biffa upp sig till Belgian Blue(?)-storlek för att få billigare pris på musik-prylar av Trolle

”Ni vet såhär asiat som ler” William

”Allergisk relation”

”Jag har inte blivit svininfluerad”

Hedvig är lat och vill inte skriva protokoll. Det vill egentligen inte jag heller, men jag gör min plikt.

Visst är det jobbigt att ligga med Anton! – Carlo

Hedvig har nu slutat vara lat en stund och fullgör sin plikt. Caspians porrnovellbok har visat sig vara ”Studentbibeln”. Att misstolka bibeltexter ät tydligen mycket roande.

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

