Protokoll 8/12 2009

Caradhras 8/12-09

Snart är det jul. Namnrunda?

Vad önskar du dig?
Anton: Godis (INTE LAKRITS!)
Ebba: Öh… Canada! <3
Anja: Vit choklad
Andrée: Små svarta solglasögon
Björn: Busskort
Hedvig: ”Ett kilo mjöl!” //Anton och Caspian
Caspian: Biljett till Metaltown
Oda: Böcker, fast inte om hästar eller unge James Bond
Linda: Spel, inte kläder (Pokémon)
Linnea: Skumtomtar och choklad. Muminböcker
Hanna: Stora kärleks- och sexbibeln
Carlo: Udda saker, proteinpulver, klassiker (gärna ryska)
Andreas: Böcker, gammalt datorspel, Diablo?, kläder (men bara om det är snyggt), lite annat smått och gott.

Anton hittade en jättestor dammtuss *applåder*

Credobibeln+skumma ordvitsar. Credo är läskiga!

Nu kom Fanny. Kakkaos utbryter. ”Rocketbird, hur bra kan det bli?” //Funny Fanny
Fannys pepparkakor var jättegoda! Folk berättar historier om baknings- och matlagningsmisslyckanden. Caspian stryker alla regler och äter allt. Det blir möte nästa vecka om någon undrar. Jag hatar förresten att bloggen är jätteseg och dum.

Trolle läser en novellsamling om sprucken manlighet. Hedvig stickar en superfin grön vante.

Nu läser Trolle ett brev hon fått… Hon behöver hjälp. Vi lyssnar spänt. En tant har tydligen gett henne det. Tydligen försöker Jehovas värva henne och har spionerat på henne. Trolle tycker det är sjukt. Anton tycker det är fantastiskt. Vakttornet är en läskig tidning. Anton läser upp dess svar på diverse frågor. Alla raljerar. Mindre kaos utbryter. Oh no! Evolutionen lärs ut som ett faktum O.O Caradhras svar på alla frågor är ”Nej!”. Anton ger råd om hur han tycker Trolle ska handla.

Oskar: Vi är 15 st så dela den i fyra delar! –> ang. morotskakan med glasyr som Oda bakat.

William har en ny sjal. Kakan är viktigare än protokollet!

Alla tyckte om morotskakan. Yay!

Nu ska Trolle läsa om krossad manlighet eller nått. Hon läser bra. Trots ”streck” i stället för att göra konstpauser. Fanny fnissar. William ser koncentrerad ut. Högläsning är mysigt. Usch… PK-het. Det blir nog förvirrande att läsa mina kommentarer sen. OPK-het är också jobbigt ibland ^^ Anton andas högt som vanligt (”ey! Jag känner mig sårad” //Anton) men vi tycker om honom ändå! Det stör i alla fall mindre än fnissande. Jag undrar vad det är för jobb killen i novellen söker. Segment?! Jag tänker bara på insekter… Inget är obligatoriskt men vi ser gärna att man närvarar. Det var en trevlig historia… Trolle fick i alla fall en applåd för sitt fina läsande. ”Det är bra med åsikter bara det inte blir för jobbigt.”

Nu börjar folk gå… Saras (inte ex-ordföranden) kind är som en babyrumpa.

Oskar tror att man kan tända eld på saker med tankekraft. Som naturare invänder jag.

Hur kan man kolla på Paradise Hotell?! Usch… Usch, Fanny, usch! Varför tycker alla plötsligt att det verkar roligt?

Trolle förlorar sin plats till Björn men flyttar upp i fönstret. Jag glömde bort vad jag skulle skriva… Jo. Jag vill att folk ska spela Flux så jag äntligen får se hur det går till.

Morris sovvanor, eller snarare icke-sovvanor, diskuteras. Dåligt att vända på dygnet!

Oskar: ”Hans armhår bara…”, och gör en stor yvig gest vid sin armhåla. Det verkar ju mysigt…

Fanny har för bra koll på Paradise Hotel. Varför är glasögon så dyyyrt? Det är taskigt… Är fåfäng en positiv egenskap? Kanske om renrasig och urskog också är det. Kan Carlo dansa? Har han fina ögon? I så fall kanske han ska försöka förföra Francesca (nån tjej i Paradise Hotel vars drömman är kampsportare). Har Oskar trampat ihjäl ett får? Hans strumpor luktar så.

”Sluta jucka Carlo!” – Trolle
”Jag juckar inte; det är med händerna!” – Carlo

Herre Gud! Oskar vet inte var Strandvägen ligger.

”Jag är med i Oskars församling för jag föddes där.” – Fanny
”Coolt! Det är inte jag men jag heter Oskar.” – Oskar
Skratt utbryter! Oskars dåliga stadskännedom retas.

–> Oda tycker att jag har fina giraffer i öronen!

Fanny har panik och ska gå!

En vägbeskrivning till Andreas ska skickas ut! Yay!

Hanna blir biten av Caspian. Hanna skriker och skrattar. Hanna tyckte det var skönt.

TROLLE <3
[Överkladdade försök till bilder på Trolle]

Carloförening? Yay!

Caspian har en friarlista. Linnea är sist på den. Suck. Det bör ändras på.

Det pratas lite projektarbete.

Grejen med Pong är att man ska förundras av den dåliga grafiken. Med 3Dpong försvinner grejen.

Mulle Meck är så himla roligt! Båtar, bilar och flygplan! Caspian citerar från Mulle Meck bygger bilar.

[Bilder på blommor och olika små krumelurer]

Måh, nu blir det Magic-spel för Oskar och Carlos del. ”Till och med Pokémonkort är roligare.” //Andreas. ”Jag har inte lagat mat sen jag tog studenten.” //Björn. André vill hitta pokémon-låten som finsk polka. :S Caspian/Linnea försöker putta ut Björn ur fönstret.

LINNEA [bild på fnissande Linnea med gloria]

Folk pratar om Batman! <3

”Come on, you like it!” /Carlo à Oskar

“Du är en barnfilm!” /Linnea till Carlo

[Bild på öga med många långa ögonfransar] <– Vispade ögonfransar

Nu talar folk om Digimon. Björn pekar. Jag försöker rita lite…hmmm… Carlo dampar! Aaaah!

[Bild på en tjej med stort brunt lockigt hår iklädd balklänning]

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

