Protokoll 2 februari 2010

Vi har diskuterat politik och nu pratas kärnkraft vs fusion. Jag tror fortfarande att fusion är mindre riskfyllt. Samare vet inget om fusion i alla fall :P

Men de kan baka! Vi har mycket kakor idag. Det är gott!! Anton är rädd för Halahen på riktigt. David har fått en Facebook-grupp tillägnad sig. Enligt Linda är Olof ganska aktiv på Facebook…konstigt.

Fanny har Obama mints. ”Yes, we candy!” XD

Nu har William hämtat Bilbo. Jag tycker att högläsning ska vara en stor del i Caradhras framtid. Men tydligen ska Caradhras framtid inte diskuteras idag.

Melodifestival på lördag! Traditionen måste leva vidare.

Nu kommer Trolle! Jag är trött… Alla har väldigt djupa politiska diskussioner. Det är bättre än pervohörnan i alla fall. Nu vill jag höra Bilbo. Underbarn är jobbiga… Jag blir avundsjuk. William vill ha magrutor (eller i alla fall om man tolkar det han faktiskt sa).

Nu ska William läsa högt :) MYYYYS! Jag vill bo i en hobbithåla, i alla fall om det är Bilbos. Jag blev nämnd! Eller mitt alias i alla fall^^

Åh… Jag kom på en rolig sak^^

”Tolkien är ju adjektivporr delux” – Linda

Trolle har tydligen svårt att rösta på någon hon inte känner. Galet osammanhängande mummel om kåren och vad de gör. Nästa år ska det tydligen finnas kårkompisar. Det låter galet mysigt. Jag tänker även på ”klasskompisarna” som vi hade i högstadiet som Friends placerade ut i varje klass, som i och för sig verkligen inte fungerade.

Andreas vill läsa mer och plötsligt börjar alla sjunga något som jag aldrig hört, och de kommer fram till att det låter hemskt. Några diskuterar om det kommer spelningar i Polen. Jag vet inte vad det är för spelningar dock.

Linnea pratar i telefon och har pratat alldeles för länge nu. Det är LÄNGE när jag säger att någon samtalar för länge i telefon. Hon skrattar i stort sett oavbrutet och säger till oss att hennes kompis säger: ”Dör folk i Sagan om ringen? Jag vet att den handlar om en ring…”

Det verkar som att Linnea håller på att lägga på! Anton spelar pasians och har tydligen stört flyt. ”NAJS!” Det är ovanligt mycket musikprat men jag förstår fortfarande inte vad de pratar om riktigt.

William spelar upp musik på sin iPhone. Den har dåligt ljud (men det är det enda dåliga med iPhone, jag lovar!) Hanna Trolle är snäll!

Caspian ligger i Linneas knä med fötterna rakt upp längs väggen. De diskuterar identitetskris.

William och Anton diskuterar spel och Oskar och Carlo kommer in genom den otroligt ljudliga dörren.

Linnea har bakat kladdkaka. Oskar har också bakat. Oskar är fail. Han har glömt sina 3 satser kolakaka hemma. -.-’ Vi får inte glömma bort att baka den här terminen.

Andras fortsätter läsa där William slutade. Bilbo oroar sig för att kakorna ska ta slut. Jag har svårt at tänka mig kombon sl+kakor.

Dvärgar gillar att äta mat. ”Det är lugn jag har en plan. Jag flyr och ni två dör.” – Gimli i sagan om de bannlysta. Dvärgarna gillar sång. Jag gillar sång. En präst skrev fel en gång när han satt och skrev noter. Han skrev ett slarvigt B så det såg ut som ett h istället. Så tonen heter B och inte h. (A, B, C, D, E, F, G) Nu ska jag nålbinda, så någon annan får skriva!

”Träffad av blixten!” – nån dvärg [det är faktiskt Bilbo som säger det, renskrivares anm.]. Tjurvrål uppfann golfspelet genom att hugga av nåns huvud med en träklubba och skjutit det hundra meter ner i ett kaninhål. Skattsökarexpert = tjuv. ”Käfta inte emot!”, säger Gandalf. ”Förklaringen förklarade liksom ingenting.”

Noo! William dödade vanten. Dåligt!

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

