Protokoll 16 mars 2010

Öh, Caradhrasprotokollen is back (in black).

Ebba är lat och vill inte skriva, men hon är åtminstone här har bakat. Folk pratar om ljus. Gröt är inte fullvärdig människoföda! Man kan heta Berbel! Nej! Med ä! Bärbel.

Ebba har bakat. Oda har varit på spanjormöte, hon är trött i fötterna för att hon har haft Friskis & Svettis.

Oda tar en till bulle. Eira ser otroligt intresserad ut och Anton spårar ur och stratar en egen namnrunda, men avbryter sig själv snabbt, och börjar prata om föreningsmötet.

Vad föreningslokalen behöver:

  • Kuddar
  • Diskho
  • Dammsugare/dammsugarpåsar
  • Madrasser till fönstret
  • Städdag
  • Rensning av framför allt skåp!
  • Klädhängare
  • Allmän rensning av annan skit
  • En till soffa
  • Bord lagas eller nytt
  • (Sällskapsspel)
  • Anslagstavla
  • Se till att kylskåpet fungerar (och att sladden inte dras ur konstant)

Jag är hungrig! Jag är alltid hungrig på tisdagar… borde baka mer oftare. Det var jättelänge sen jag bakade nu och länge sen jag skrev protokoll.

Formuleringen av reglerna diskuteras fortfarande. Ska föreningarna ha medlemslistor? Jag tycker det. Vem ska ha tillgång till koden? Svårt att definiera… Fast jag tycker det känns som om inget är så svårt med lite sunt förnuft.

Caradhras spriden Game of Thrones över världen^^ Eller i alla fall till Uppsala…

Jag  skriver … i slutet av meningar väldigt ofta. Men det är för att mina tankegångar mest bara ebbar ut så. Liksom rinner ut i sanden. Usch, det lät deppigt.

Jag tycker det finns en poäng i att reglerna är vaga. Så länge de inte är så vaga att de inte går att hänvisa till.

Nu kom kinamänniskorna. De undrar vad vi håller på med. Ebba ska åka till USA. Hon vill inte glömma oss och fotar därför. Vi gillar henne <3 Man får tydligen mer pengar om man blir skadad än om man dör…

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

