Protokoll 10/11 2015

Klockan är 20 i fyra och vi kom nyss på att hämta protokollboken.

Cim, var är du?
Allt faller sönder utan dig.
Du är limmet som binder oss samman.

Tema: Hur ser din drömsäng ut?

Namn Klass Alias Tema
MB Mathilda Es2b Carl Cotton Bastant dekorerad himmelssäng av ek.
MB Laima Na2a Shagrat Vandrande säng med Skalman-inspiration och massa mer och garderob.
Erik Na1b Thorondor Likkista för då slipper jag vakna
Saga Na1b Ungoliant En säng av ett levande träd
Klara Madrassviskare Sa3d Bofur Av gnejs, för den är mer som en vattensäng
Elis Na1a Celebrimbor Våningssäng med ett rullband så jag slipper gå upp själv
Jonatan Kramtrogen N13a Otho Teleporterbar för att få kel och kramar när jag går upp.
MB Elina Na2a Elwin En bubbla av glädje som flyger så man kan se alla vyer och må bra
Saga Vulkansmed Sp3d Beregond En som flyger över stan när jag sover, som ger en känsla av att sjunka ned när jag somnar
Liam Es2c Denethor Byggd av Gud och hens material och jag blir Gud när jag sover
Lukas Sa1e Skuggfaxe Antigravitationskammare för jag sover på svävande madrasser med täcken och kuddar
Wille Sa1e Thorin Säng med armar som kliar och masserar mig när jag sover
Nicole Sa1e Beorn Tidsmaskin så jag kan sova mer + mat + svalkande kudde
Björn Sa1d shelob Hög himmelsäng med eldflugor och massa mys!

(Björns kladdkaka är jättegod!)

Man får inte kritisera andras drömsängar!!!
Allas drömsängar är lika mycket värda!!!

Niklas slutade skriva upp protokollet den 3:e mars pga teaterpjäsen.

Kjell är aldrig förbjuden: Saga
(men är datorer förbjudna?)

Caradhras grundare står namngivna i ett dolt hörn av bloggen.
Samtliga finns på Facebook! Ska denna vetskap utnyttjas på något sätt? Vi ska bjuda in dom till ett sektmöte.

”Klara du är på ett Caradhrasmöte, du ska bara va snäll”
(om datorer)

Tyska-Jan är söt och snäll.

[Illustration av George Washington som Teletubbies-solen]

Kathiravan bör skriva en bok. Han är saknad. Ska vi (Niklas) lura honom att gå på julmiddagen? Hur?

Niklas hotar med koden till flokalen. Han måste neutraliseras…
(Det är lugnt, ni dödliga sköter er bra)

Kathiravans självbiografi från förra protokollboken är väldigt inspirerande. Inte för att den är fylld av glädje och livskraft (det är den inte), det är hans utvecklade språkliga förmåga och förfriskande sarkasm som gör det. Vid tillfälle ska även mina år på Södra ner här. Jag har ett och annat att säga.

(och förlåt för att jag är den, men om Kathir skulle luras till julmiddagen skulle det bli väldigt stelt. Oklart om det blir outhärdligt pinigt eller inte)

Dagens filosofiska grej att fundera över:
”Denna sats är falsk”
Right? Eller…?

Laima gnäller på att Elis uttalar entrecôte fel.
”Entrecôte, det låter ju lite som keso, cottage cheese. Typ köttkeso.” –Anna

Mötet gick från att alla är trötta till att alla är hungriga.

”Renhjärta är som tuggummi med korvsmak” –Klara 2015

Det enda som håller ihop Belgien är

  1. Pommes frites
  2. Kungahuset
  3. Fotbollslaget
  4. Knyppling

Allmän kunskap^

”Man lär känna sina hönor. De har egna distinkta personligheter”
Ge dem en chans! :’(
Använd ost för att tämja hönor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

