Caradhrasprotokoll 24/11 2015

Erik har luktande fötter (he approves)

Vi ska skriva

– Säg en mening
– Jag försöker komma på en mening (exempel på skrivstil)

Namn Klass Alias Tema: Om du var ett spöke, var skulle du spöka?
Jonis Kramtrogen N13A Otho Jag skulle spöka för andra spöken för de skulle inte förvänta sig det
MB Elina Na2A Elwin Inne på ett labb och så skulle jag förstöra allas experiment
MB Signe Na2B Morwen Jag skulle vilja spöka i havet. Värsta stora grejen när en ubåt kommer som man kan skrämma
Armand Es2C Ett museum; varför vet jag inte
Liam Es2C Denethor Södra Latin, jag skulle bli en legend och det kommer alltid nya människor
Elis Na1A Celebrimbor Ett ålderdomshem, alla är senila så ingen skulle tro på dem för de är ju redan halvgalna
Oja Båghjärta Sa3E Tauriel Min gamla klass eller skola för jag gillar ingen av dem
MB Laima Na2A Shagrat Spöka i ett spökhus, de kommer bli ensamma efter 100 år. Andra fördelar: 1) jag kan hänga med dem som spelar spöken 2) jag kan dubbelskrämmas
Saga Vulkansmed Sp3C Beregond Den stora spökräddningen. Jag skulle spöka i Ibotssons böcker och lukta persika
Saga jr. Na1B Ungoliant Antingen på konvent eller på platser där konspiratorier hänger, då skulle jag kunna få dem exalterande och hoppande
Björn Sa1D Shelob Ute på fjällen. Jag kan prata med bergsklättrare – jag blir som deras undermedvetna.
Erik Na1B Thorondor 1) på ett bibliotek för det är en av de mest respekterade platserna eller 2) konvent. Finns spöken eller inte?
Wendela Na1B Hogwarts. Jag skulle få spökvänner och få gå på Hogwarts eftersom jag aldrig fick brevet.
Emilia Na1B I ett piano. Då skulle jag spela inifrån pianot.
Hugo Na1B För alla som inte läst liftarens guide till galaxen
MB Mathildaa Es2B Carl Cotton Jag skulle spöka i riksdagen och göra det förjävligt för SD. Typ välta saker.

[Illustration av halshuggen person samt ett spöke]

Signe har alltid stjärterum, Jonis har alltid hjärterum. Ibland är det tvärtom.

Shut up!

[Illustration av Cim som har en hög av naturare på sig]

Ojas klass har stulit Malins klass turkosa vattenkokare.

Daniel har hjärtstillestånd på soffan.

Secret Santa delas ut under vilda tillrop, jag smider onda planer.

[Illustration av sexarmad stjärna]

Mathias godkände en lacrosseförening som heter ”Håvmästarna”. Bästa. Namnet. Ever.

”Fett! Fett! Fett! Baconfett!” – Cim

Det som är roligast ur kontext är Doctor Who och Cims samtal

Daniel: ”Mathias bara kastar skugga över alla”
Mathias: ”Det var konstigt, jag är ju så kort”

”Bugg” i ”Fyra bugg och en Coca Cola” är tydligen tuggummi. Mind = Blown.

Laima och Signe sjunger Luciasånger. Det är magiskt.

Elina har inte sett Blues Brothers, det ska åtgärdas!!!!

Laima tampades med en svan på en brygga

Elis jagades av grävling på sitt landställe. Slutade med att han sparkade grävlingen.

30/11 Inofficiellt möte.

Klara och Oja letar Djäkneinspo. VARFÖR ÄR VI INTE ROLIGARE CARADHRAS???

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

