Caradhrasprotokoll 12/1 2015

Folk i Caradhras är besatta av öronsnibbar, Jonis började trenden i ettan

Många har sett Star Wars

Namn Klass Alias Tema: Du är på äventyr. Var? Vilken fara möter du? Hur klarar du dig igenom den?
MB Cim Hu2A Diamond Took Gigantisk micro. Måste ta sig ut. Malin kommer med sin mat. Cim tacklar den. Tar tallriken och krossar glaset. Glaset spricker och Malin dör.
MB Elina Na2A Elwyn Godislandet i Sharkboy & Lavagirl. Ko sprutar frätande syra. Dödas med Head & Shoulders
Björn Sa1D Shelob Girlangerna. Möter Imaginary Dragon. Glömmer bort den. Ramlar ner på Saga
Elis Na1A Celebrimbor Någonstans jag inte kan komma ut. Massa Tribbles från Star Trek som förökar sig snabbt. Jag äter upp dem snabbare än de föds. Spyr upp allt i syra som fräter allt
MB Mathilda Es2B Carl Cotton Orienterar i skogen. Möter havsfru när jag tappar kompassen i vattnet. Behöver två vita oxar för att få upp den. Torkar ut sjön pga ogillande av havsfrun.
MB Mathias Hu2A Gothmog Tar sig till skolan hemifrån = långt och jobbigt. Speciellt på vintern. Löser det med föräldrar.
Fredrik Hu2A Harry Goatleaf Hu2A reunion + Caradhras reunion. Pratar om våra liv men jag har inte kommit någon vart så jag köper en bil och skuldsätter mig
MB Malin Sa3E Tobolt Hornblower Transsibiriska järnvägen. Tundran. Kallt och vackert. Inga problem för mig. Men oj, är det ett snömonster? Är det Cim? Det är Cim. Cim som är bättre anpassad och attackerar mig. Mitt glitterskal [till mobilen] dödar Cim. Jag åker sedan vidare till Vladirosbak och lever life.
Jonatan Kramtrogen Na13A Otho Typ 3 ton choklad. Halvvägs igenom kommer en doktor och säger att jag borde sluta. Slutar och lever resten av livet i depp.
Saga Vulkansmed Sa3C Beregond Skotska höglandet. Förvandlas till Calicch [en jättekvinna som tar hand om hjortar]. Springer iväg, letar, hittas i en grotta. Hon blir så glad att hon blir sig själv igen.
Anna Getfrämjare Na3B Smörblomma Vakna upp i Cims stad [by är kanske bättre ordval]. Undrar var civilisationen är, ser bara älgar. Ger upp och bor med älgarna.
Alva Na1B Frodo G. Råkar gå in i Tom Cruise’s källare där det är party. Orlando Bloom och Tom har beef. Strömmen försvinner men det finns UV-lampor. Orlando har sin Legolas-peruk och ska döda de som svikit. Hugh Grant ger ut Colgate. Ritar en filur i golvet. Scientologerna kommer och försöker konvertera alla.
Hugo Na1B
Erik Na1B Thorondor Parallellt universum. Fast lite off. Sara och Katarina älskar om att prata om sitt tvillingskap [ingifta släktskap reds. anmärkning], Elis älskar biologi och Jonis är kramfientlig. Jag flippar ur och hamnar på mentalsjukhus
Saga Na1B Ungoliant Mariovärlden. Prinsessan kidnappas. Antingen räddar jag henne eller ger upp
Liam Es2C Denethor Killergame. Fast man dödar på riktigt! Jag vinner, men är ensam kvar
Daniel Svanhopp Hu4B Blanco Olympos. Pegasus har tappat hästskorna. Stor jätte kommer. Jag slår honom med en strumpa fylld med potatismos tills han lyder
Axel Prövningsproper Sa3E Halbarad Kraschar på planet. Kravlar ur och går fram till en person på en sten. Det är David Bowie som åkt till sin hemplanet. Jag hänger med honom.

 

Hej, jag har ett dåligt liv Starterpack!
– leva på en ökenplanet/som i en öken
– föräldralös
– skrot omkring sig på olika sätt
– ha oförklarliga pilotegenskaper
– ha ett hemligt syskon (på en annan planet)
– ha en droid (annan materiell sak) som sin bästa vän
– beiga kläder
– ha orimliga ideal trots att man är van att ha inget
– bo utanför ett större samhälle
– bo i något någon annan övergivit/under jord
[detta passar in på Rey, Luke, Frodo, Septimus och Harry]

Caradhras budget har ökat med 100% (vi har nu 2:- )

Malin spelar Pokémon!!!!!

Daniel hatar Feebas

Vi vill få Malin att prata om kollektivtrafik-på-räls under Creativytalks, men vad ska Bertil tänka?

Jag (Elina) funderar på att ha ett föredrag om Westeros historia men det känns tveksamt om jag få in nått på 20 minuter. Kanske om Eurovision istället….

Ingen lyssnar på Jonis (utom jag) han vill ta ∞ många sms-lån

Negativitetsräknare: |||||||
Saras positivetsräknare: 1 gogaplex
Jonis kränkträknare:∞

Linköping är Sveriges Barcelona

Tematvåorna planerar att åka på klassresa till Umeå för att se och delta i brännbolls-VM

Daniel visar reklamfilmen han var med i om ett smart hus. Han ska vara emo och hairflippar.

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

