Protokoll 23/2 2016

 

Catherine Zeta Jones är från Wales????? Whaaaaat!?

Tema: Hur skulle du påverkas av Ringen?

Namn Klass Alias Tema
Jonatan Kramtrogen N13a Otho ”Jag skulle aldrig inte vara kränkt. Jag skulle gå runt och göra matte för att copea”
Katarina Taggskägg Sp3e Igelkotten Sebastian Klagar på allt och alla, och visar aldrig uppskattning
MB Elina Na2a Elwin ”Jag vill förstärka en bra egenskap”

”Har du några?” frågar Erik. ”Så jag blir supersmart, smartast i världen,” fortsätter Elina.

Alva Na1b Frodo Gamgee ”Jag har svårt att skilja på dröm och verklighet, så jag skulle bli fast i drömvärlden”
Saga Na1b Ungoliant Extrem besserwisser
Liam Sa1e Denethor Blir väldigt våldsam
MB Mathias Hu2a Gothmog ”Jag har så många bra egenskaper att jag blir lite bättre på allt”
MB Malin Sa2e Gamle Toby Blir roligare och kan försörja sig som komiker
Erik Na1b Thorondor Vill bli smartare. Men risk finns att han blir besserwisser istället
Daniel Svanhopp Hu4b Blanco ”Jag kommer bli så bra på allt jag räknas som doping
Elis Na1a Celebrimbor Skulle bli ännu mer elitistisk angående fysik och mörda folk som inte tycker om fysik. Speciellt Erik, som gillar biologi
Fredrik Hu2a Harry Goatleaf Blir mer naiv. Blir så naiv att det i hans papper står att han inte får vara myndig

Fredrik har med blåbärsbullar! <3

Caradhras gör tisdag till mysdag :3

Här sitter jag i soffan, med ett täcke rutigt och varmt
De pratar, de sitter framför mobiler
Och jag skriver om hur de myser så markant
Min frid är att skriva lite strunt
I Caradhras vackra mötesbok
En dikt, en bön, en tanke, ett flimmer
Att skriva ramar världen in i ett förbryllande skimmer
Här kan jag sitta i timmar
Ursäkta för mitt pladder som rimmar

Malin och Katarinas programidé:
Mallarina: på äventyr, fast inte riktigt
De sitter i en soffa och pratar om äventyr de ska göra (visas som tecknat medan de berättar), sedan säger de i slutet ”men nej! Det skulle aldrig hända!”

Gubben Greger med gröna gallonbyxor
Ett rymdepos
Gubben Greger teleporterades i en tekanna
Från ett hästregn i Havanna
Till galaxens bortersta walesiska stenbrottEn häst följde med och tillsammans levde de gott
Sen åkte de på en massa äventyr
Och åt pepparkakor med kristyr
De hittade en filur som bara sa ”fem”
Därefter längtade de aldrig hem
För de bondade över gröna kläder
Och Greger imponerade med gallon som håller i alla väder
Här lämnar vi våra hjältar
Och deras mjältar

(måste säga att sista raden var ett kliv nedåt, men så får det bli)

The return of Nimloth

”Är det nåt jag kan så är det säl” –Daniel

Elina berättar den spännande historien om hur hon klämde sin monsterfinne. Hela 5 (!!!!!!) personer lyssnar uppmärksamt.

IMG_4125

Saga sover litt/Malin

IMG_4126

”Om man alltid är kränkt är man aldrig kränkt” –Jonis

Malin har gått med på att visa hennes fjortis-profilbilder när vi har känt varandra i ett år. 23 feb 2016.

Det här inlägget postades i Protokoll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

